Sezeryan Sonrası Spor Nasıl Yapılır?
15 Mayıs 2024

Sezeryan Sonrası Spor Nasıl Yapılır?

Sezaryen sonrası spor, Yeni doğum yapmış kişilerin ortak sorunu olan göbek yağlarını eritmek normal doğum yapanlara göre sezaryen sonrası doğum yapanlara göre daha zordur. Normal doğum yapan anneler üç gün sonra spora başlayabilirken, sezaryen ile doğum yapanlar kırk günden sonra ancak başlayabilirler. Doğumdan sonraki spor sadece göbekte biriken yağlardan kurtulmak için değil, her annenin sağlığını ve formunu koruması için önerilmektedir. Sezaryen sonrası yağlardan kurtulmak sıkı bir mücadele gerektirir. Sezaryen genellikle alt karın çevresinde bir miktar göbek bırakır. Bu göbek gevşek bir görünümdedir. Çoğu kadın bu göbekten kurtulmak için büyük çabalar sarf etse de çoğu başarılı olamazlar. Eğer biriken yağlar ise göbek sporla eritilebilir. Fakat sarkık bir deri görünümde ise cerrahi müdahale gerektirir. Sezaryen sonrası spor da en önemli egzersiz hareketi mekik çekmektir. Ama tek başına mekik işe yaramaz. Haftanın en az üç günü yarım saatte olsa yürüş yapmak gerekmektedir. Bununla birlikte yüzme, plates gibi sporlarda faydalı olacaktır. Düzenli beslenme kurallarına uyulmadığı taktirde bu sporlar fazla bir işe yaramayacaktır. Günde en az sekiz on bardak su tüketilmesi gerekir.

Kilo verme aşamasında acele edilmemelidir. Sezaryen sonrası spor yaparken karın bölgesindeki dikişler göz önünde bulundurulmalıdır. Kesinlikle ağır egzersizlerden uzak durulmalıdır. Ağır kaldırmak bile dikişlerin açılmasına sebep olabilir. Egzersiz ve spora doğumdan en az otuz beş kırk gün sonra hafif egzersizlerle doktor kontrolünde başlanmalıdır. Doğumdan sonra vücudunuz bir iyileşme sürecine girer. Emzirme de üzerine ağır bir yük olur. Bu nedenle düşük yağlı bir diyet uygulamak yanlış olacaktır. Emziren annelerin vücudunun yağa da ihtiyacı olacaktır. Ama yine de yağı da kontrollü tüketmek gerekir. Protein açısından zengin bir diyet bol su ve hafif egzersizler doğumda alınan kilolardan kurtulmaya yardımcı olacaktır. Sezaryen ameliyatından sonra, egzersiz yapan ve doğru ve dengeli beslenen hastaların karın ve vücutları eski normal haline kolayca dönebilir. Günde on beş yirmi mekikle egzersizlere başlanabilir. Daha sonra buı sayılar arttırılabilir ya da düzenli yüzme ve yürüyüşle desteklenebilir.

Sezeryan Sonrası Spor Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Sezeryandan Sonra Beslenme

Sezeryandan Sonra Beslenme

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Sezeryandan Sonra Normal Doğum

Sezeryandan Sonra Normal Doğum

38 Haftalık Sezeryan Doğum Yapanlar?

38 Haftalık Sezeryan Doğum Yapanlar?

Sezeryan Sonrası Kanama Belirtileri ve Tedavisi

Sezeryan Sonrası Kanama Belirtileri ve Tedavisi

Sezeryan Sonrası Egzersiz

Sezeryan Sonrası Egzersiz

4. Sezaryen Riskleri Nelerdir?

4. Sezaryen Riskleri Nelerdir?

Güncel

Sezeryan Doğum Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Sezeryan Doğum Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Güncel

Sezeryan Sonrası Banyo

Sezeryan Sonrası Banyo

Sezeryan Doğum Çeşitleri Nelerdir?

Sezeryan Doğum Çeşitleri Nelerdir?

Sezeryan Estetik Dikiş

Sezeryan Estetik Dikiş

Sezeryan Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Sezeryan Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Sezeryan Sonrası Gaz Çıkaramama

Sezeryan Sonrası Gaz Çıkaramama

İkinci Sezeryan Riskleri Nelerdir?

İkinci Sezeryan Riskleri Nelerdir?

3. Sezeryan Riskleri

3. Sezeryan Riskleri

Sezeryan Sonrası Rahim Toparlanması

Sezeryan Sonrası Rahim Toparlanması

Sezeryan Doğuma Hazırlık

Sezeryan Doğuma Hazırlık

Sezeryan Doğum Nedir ve Nasıl Yapılır?

Sezeryan Doğum Nedir ve Nasıl Yapılır?

Sezeryan Dikişi İzleri

Sezeryan Dikişi İzleri

Sezeryan Doğum Sonrası Neler Yapılmalı?

Sezeryan Doğum Sonrası Neler Yapılmalı?

Sezeryan Doğum Sonrası Kanama

Sezeryan Doğum Sonrası Kanama

Sezeryan Göbeği Nasıl Gider?

Sezeryan Göbeği Nasıl Gider?

Belden Uyuşturmalı Sezeryan

Belden Uyuşturmalı Sezeryan

Sezeryan Sonrası Normal Doğum

Sezeryan Sonrası Normal Doğum

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6